Erg stil hier

• DELETION_USER avatar

Het is wel erg stil hier , en dat heeft zeker niets met Facebook te maken. Ik geef eerlijk toe , ik ben niet de beste topic starter maar hou wel van reageren en meelezen dus graag iets nieuws posten.

• DELETION_USER avatar

Las vorige week een column van Jaap van Duijn in de Financiële Telegraaf  over  DonaldTrump.

En dat vond ik interessant.

Is Trump een superkapitalist die zegt zich te bekommeren over het lot van de gewone man?

Volgens de columnist zou dat welleens de waarheid kunnen zijn want zijn opvattingen zouden dicht staan bij die van ‘onze’SP : hij wilt de immigranten weren die het werk van laaggeschoolde in Amerika wegpikken, hij wil ook arbeid naar de VS terughalen en b.v. Apple dwingen om zijn iPhone gewoon in Amerika  te maken. Hij wilt economische prptectionisme.

Zijn partij genoten ( de grootkapitalisten) willen niets van Trump weten om de reden dat zij niet op zijn sympathie hoeven te rekenen  : Hij wilt dat de miljarden wegsrippende grote ondernemingen ook eindelijk eens belastingen gaan betalen.

Ik denk dat veel Republikeinse kiezers dat allemaal met hem eens zullen zijn  en om die reden zijn groot succès tot nu toe.

• DELETION_USER avatar

Zonder mij is er kennelijk niets meer aan :)

Ongeveer alle fora van startpagina lijken min of meer stil te liggen, of er zijn nieuwe prikkers en de oude garde is verdwenen.  Ik kijk af en toe nog hier maar zie vrijwel alleen gelijkgestemden en amper of geen discussie. Wat heeft een forum dan nog voor nut?

O ja, op het oude prikbord heet ik erik, voor wie me vergeten was :)

• DELETION_USER avatar

kingfishererik

Zonder mij is er kennelijk niets meer aan :)

Ongeveer alle fora van startpagina lijken min of meer stil te liggen, of er zijn nieuwe prikkers en de oude garde is verdwenen.  Ik kijk af en toe nog hier maar zie vrijwel alleen gelijkgestemden en amper of geen discussie. Wat heeft een forum dan nog voor nut?

O ja, op het oude prikbord heet ik erik, voor wie me vergeten was :)

Hee Erik, de reisleider?

Wat leuk om weer eens iets van jou te vernemen, hoe gaat het met Nepal?

Maar wat bedoel je met gelijkgestemden? Hoor ik daartoe?, of hoor ik tot de ouderen die hier een serieuze discussie op gang willen stellen met anders denkenden en niet de boel hier willen verzieken ( zoals Boris, en dan  terecht uitgescreend worden).

• DELETION_USER avatar

Het moet niet zo moeilijk zijn om hier weer een beetje leven in de brouwerij te krijgen , maar we moeten wel iedereen in zijn waarde laten. Als je hier tegen de PVV bent dan moet dat gewoon mogen en dan moet het niet zo zijn dat je daar even op afgerekent wordt . ik denk dat dit wel is gebeurt en dat hierdoor prikkers wegblijven. ook weet ik zeker dat er mensen wegblijven vanwege wie hier de kapitein op het bord is dat ken niet anders wel er moet er een zijn die de boel een beetje op orde houd in dit geval Fred nou prima toch .Hoop dat de boel weer een beetje gaat opfleuren.

• DELETION_USER avatar

Ton

Het moet niet zo moeilijk zijn om hier weer een beetje leven in de brouwerij te krijgen , maar we moeten wel iedereen in zijn waarde laten. Als je hier tegen de PVV bent dan moet dat gewoon mogen en dan moet het niet zo zijn dat je daar even op afgerekent wordt . ik denk dat dit wel is gebeurt en dat hierdoor prikkers wegblijven. ook weet ik zeker dat er mensen wegblijven vanwege wie hier de kapitein op het bord is dat ken niet anders wel er moet er een zijn die de boel een beetje op orde houd in dit geval Fred nou prima toch .Hoop dat de boel weer een beetje gaat opfleuren.

Ton jij geeft hard en ongezouten je mening over de PVV en Wilders en dat mag, wat dat moet mogen en dat mag ook, Dan krijg je ook vaak hard en ongezouten antwoord en dat heeft niets met afreken te maken. Tis meer actie en reactie.

• DELETION_USER avatar

Nou daar ben ik het helemaal niet mee eens Fred. Er was/is hier een duidelijke voorkeur voor de PVV en de rest was klote of wil je dat ontkennen ?

maar waar het om gaat is , is het forum nog levensvatbaar ?

• DELETION_USER avatar

Gelukkig hebben linkse en rechtse ideologieën praktisch  geen invloed meer op waarnaar burgers zich toe geroepen voelen, het zijn de zwaarte van  onderwerpen die ertoe doen, dan wel een keer naar links  te neigen en dan anderzijds naar rechts (hangt van het onderwerp af). De politieke voorkeur gaat dan uit van het onderwerp die de samenleving bezig houdt. In feite kiest men niet meer voor een partij maar voor een onderwerp, zo is het heel goed mogelijk te kiezen voor de PVV in een onderwerp en radicaal anders denken voor een ander onderwerp en bij voorbeeld te kiezen voor de Christen-Unie of de SP : in het spectrum van de Staten Generaal kent ieder partij plus en minpunten. Niets mooier vindt ik rechtstreekse democratie via bindende referendums bij onderwerpen die de samenleving raken en/of splijten want stemmen met vóór of tegen geeft duidelijkheid en nieuw elan aan de verouderde politiek: 

• DELETION_USER avatar

Ja zo'n referendum nou dat gaan we meemaken.

• DELETION_USER avatar

Dar is wel onze democratie waard.