We zijn in oorlog.

• DELETION_USER avatar

Volgens Rutte zijn wij nu in oorlog met de IS(IS). Nu kijken of hij ballen heeft om door te pakken na zulke grote woorden.

Iedereen die nu openlijk IS(IS), denk aan demonstraties laten we zeggen in de Schiderswijk waar bepaalde individuen met IS(IS)vlaggen lopen te zwaaien en uitspraken doen van pro IS(IS), ook via sociaal media en iedereen dit dit steunt, gelijk oppakken volgens oorlogsrecht vastzetten en aanklagen wegens landverraad volgens het internationaal oorlogsrecht en waar mogelijk de NL nationaliteit intrekken (denk bij dubbele nationaliteit) en na uitzetten straf uitzetten.  Maar dat zal beste Rutte wel een stap te ver zijn.

Volgens de veilingmeester Pechtold en gekkie J Klaver en hun aanhang zal het wel weer de schuld bij Wilders zijn. 

• DELETION_USER avatar

Rutte gaf de uitspraak (ik vul  jouw samenvatting aan Sfred) dat “Wij nu in oorlog zijn met de IS maar niet met de Islam”.

Rutte zou als historicus beter moeten weten.

Wij zijn inderdaad in oorlog met de IS, maar in feite in een oorlog verwikkeld met de religieuze inspiratoren die de Islamdogmatiek hebben weten te heiligen en daarmee de bron zijn voor rechtvaardiging van ditsoort groeperingen die middelen niet afschuwen om hun Heilig Islamietisch doel te realiseren : een Islamietische Wereld zonder grenzen met maar één geloof en dat is  Allah waar Mohammed zijn boodschapper van is (Twee eenheidsgeloof die de Islam kenschetst).

De Islamietische wereld kent geen grenzen en alléén maar één religie. Ik hoop van harte dat de moslim gemeenschap  in Nederland en in de Wereld zich opnieuw zal realiseren (hoe nobel dan ook de woorden van medeleven van diverse moslimkringen) dat het Soefisme in hun geloof  de boventoon zal krijgen tegenover de huidige Islamstromingen van imperialisme. 

De terroristische aanslagen zijn wel degelijk geïnspireerd door het Islamofascisme, en ik hoop dat ook hier moslimleiders daar nu opnieuw echt van overtuigd zullen raken dat ze niet alléén woordelijke afstand nemen van de afschuwelijke daden maar ook moskeën erop zullen gaan aandringen geen platform meer te geven aan orthodoxe haatImans. Daarmee hopen we dan een einde te bereiken over twijfelachtige geldstromen uit het buitenland.. 

Post is bewerkt op nov 14, 2015, 8:04 p.m. door scarlett

• DELETION_USER avatar

scarlett

Rutte gaf de uitspraak (ik vul  jouw samenvatting aan Sfred) dat “Wij nu in oorlog zijn met de IS maar niet met de Islam”.

Rutte zou als historicus beter moeten weten.

Wij zijn inderdaad in oorlog met de IS, maar in feite in een oorlog verwikkeld met de religieuze inspiratoren die de Islamdogmatiek hebben weten te heiligen en daarmee de bron zijn voor rechtvaardiging van ditsoort groeperingen die middelen niet afschuwen om hun Heilig Islamietisch doel te realiseren : een Islamietische Wereld zonder grenzen met maar één geloof en dat is  Allah waar Mohammed zijn boodschapper van is (Twee eenheidsgeloof die de Islam kenschetst).

De Islamietische wereld kent geen grenzen en alléén maar één religie. Ik hoop van harte dat de moslim gemeenschap  in Nederland en in de Wereld zich opnieuw zal realiseren (hoe nobel dan ook de woorden van medeleven van diverse moslimkringen) dat het Soefisme in hun geloof  de boventoon zal krijgen tegenover de huidige Islamstromingen van imperialisme. 

De terroristische aanslagen zijn wel degelijk geïnspireerd door het Islamofascisme, en ik hoop dat ook hier moslimleiders daar nu opnieuw echt van overtuigd zullen raken dat ze niet alléén woordelijke afstand nemen van de afschuwelijke daden maar ook moskeën erop zullen gaan aandringen geen platform meer te geven aan orthodoxe haatImans. Daarmee hopen we dan een einde te bereiken over twijfelachtige geldstromen uit het buitenland.. 

Hij weet ook beter maar zecht het niet. Denk je echt dat zij (de politiek) Wilders gelijk gaan geven? 

• DELETION_USER avatar

Terrorist kwam als vluchteling EU binnen'PARIJS - Een van de daders van de aanslagen in Parijs vrijdagavond is in oktober in Griekenland geregistreerd. Dat heeft de Griekse onderminister Nikos Toscas van Burgerbescherming zaterdag gezegd.

Volgens de minister werd de houder van het Syrische paspoort dat werd gevonden bij het lichaam van een van de daders, op 3 oktober geregistreerd op het eiland Leros. De registratie is gebruikelijk bij binnenkomst in de Europese Unie.

=10pt 

=9ptDe nachtmerrie van Wilders is uitgekomen hoe de een van de terrorristen Europa binnen zijn gekomen en als het aan Pechtold legt blijven de grenzen open.  Wie is hier een gevaar voor Europa?

• DELETION_USER avatar

Sfred.

Terrorist kwam als vluchteling EU binnen'PARIJS - Een van de daders van de aanslagen in Parijs vrijdagavond is in oktober in Griekenland geregistreerd. Dat heeft de Griekse onderminister Nikos Toscas van Burgerbescherming zaterdag gezegd.

Volgens de minister werd de houder van het Syrische paspoort dat werd gevonden bij het lichaam van een van de daders, op 3 oktober geregistreerd op het eiland Leros. De registratie is gebruikelijk bij binnenkomst in de Europese Unie.

De nachtmerrie van Wilders is uitgekomen hoe de een van de terrorristen Europa binnen zijn gekomen en als het aan Pechtold legt blijven de grenzen open.  Wie is hier een gevaar voor Europa?

• DELETION_USER avatar

Wik heb het ook gehoord maar ik denk niet dat Rutte zo maar deze uitspraak had kunnen doe , ik begrijp het wel maar een oorlogsverklaring is toch denk ik net even anders staatsrechtelijk dan hij het zei neem niet weg dat ze van mij heel de teringzooi plat mogen gooien daar geen misverstand over

• DELETION_USER avatar

Ton

Wik heb het ook gehoord maar ik denk niet dat Rutte zo maar deze uitspraak had kunnen doe , ik begrijp het wel maar een oorlogsverklaring is toch denk ik net even anders staatsrechtelijk dan hij het zei neem niet weg dat ze van mij heel de teringzooi plat mogen gooien daar geen misverstand over

. Nederland is in oorlog met IS (Islamitische Staat) sinds de aanslag in Parijs 13-11-2015.

Niet meer en niet minder dat houd tevens in dat mensen die zich nu pro isis uitlaten (denk aan demostraties met isis vlagen zwaaien, etc) als vijanden van de staat kunnen worden beschouwd en voor oorlogstribunaal, oorlogsrechtbanken in NL vervolgt kunnen worden volgens het internationaal en NL oorlogsrecht. 

• DELETION_USER avatar

We zijn in oorlog, zegt Rutte. Zou er geen oorlogskabinet moeten komen? Is Koenders als minister van BuZa wel een goede minister, nu het oorlog is? Hoe staat het met onze minister van Defensie? Is zij niet teveel een omhooggevallen huppelkut? En hoe is onze minister van Justitie en Veiligheid? En dan Rutte. Heeft hij de capaciteiten van een kleine Churchill?

Zou het oorlogskabinet niet een nationaal tintje moeten krijgen? Bijvoorbeeld Buma van het CDA als vervanger van de te weke Koenders? 

Hoe staat het met Beatrice de Graaff? Kan zij als “deskundige” nog wel gehoord worden? 

Hebben we nu behoefte aan vastberaden, stabiele leiders?

Natuurlijk, de democratie mag niet worden opgegeven. Ook dat moeten de vastberaden leiders beseffen.  

• DELETION_USER avatar

Aboutaleb for President zou ik willen zeggen, de enige PvdA' er die alles bij naam en toenaam heeft benoemd. Ik zou in ieder geval op HEM stemmen. 

Nog even en hij moet beschermd worden, het zou me niet verbazen als dat al zo is. 

• DELETION_USER avatar

Ik heb ook aan Aboutaleb gedacht. Maar is hij niet te intellectueel en toch ook iets te gevoelig? Lijkt hij niet teveel op mij  :)