Nederlanders zijn zeikerds

  • Pitbull.

    Soms is het geklaag wel terecht,(zoals in mijn geval van jaaaaren onderbetaald te zijn geweest) maar meestal niet,Nederlandes zijn de grootste zeikerds en zeurders die er bestaaan,er is altijd wel wat mis,Nederlanders beseffen niet hoe goed ze het hebben hier in dit bekrompen hypocriete land.

    Nu is er weer wat te klagen,de scholen hebben de buitenschoolse opvang niet geregeld waardoor de gestresste ouders hun kroost niet kunnen dumpen om geld te verdienen,en dit terwijl op de doorsnee opvang vaak plek is,lekker belangrijk.

  • Ben

    Zeikerds zul je altijd houden!

  • Pitbull.

    Ja,maar zoveel ?

  • Hans

    Nederlanders, tel met me mee zo,n 16 miljoen, met ze allen op een kluitje, in het bijna duurste land van Europa, hebben het veel te goed, verdienen te veel, en doen te weinig.

    Zijn gedwee, en late zich alles aanleunen. Sponatane protesten kennen ze nauwelijks, lasten verzwaringen??? het deert ze niet.

    Bovenal zijn ze uiterts gastvrij en tolerant….

    Laat ze maar rustig zeiken…als ze maar niet gaan klagen

  • CU

    Het zeiken op de wc kost me wel 260 euri per jaar, als alleen wonende.

    En als je dan ook weet dat ik voor één vuilniszakje per week ook nog eens 270 euri per jaar kwijt ben.

    Mag ik dan zeiken, of moet ik dan zeiken.

    Ik krijg er in ieder geval geen natte plasser van.

    met groet, CU.

  • Toonhoogte

    Daarom heel snel het Maastrichtse systeem: één vuilniszak één euro.

  • nico

    ga maar lekker met zn tweeen werken om je vaste lasten te kunnen betalen.

    met een bescheiden salaris kun je op geen enkele manier je gezin nog draaiende houden .als wij uit school of de mannen van het werk kwamen dan stond alles al klaar ,en dat was best lekker .nee lekker schijn heilig doen en met 2 personen je eigen 70 uur per week de pluris werken .o wat hebben we het goed o wat hebben we het vantasties ik heb een duitse en een bulgaarse collega zij begrijpen er hellemaal niets meer van ,sorry hoor ik heb alles eens goed vergeleken en we gaan er al jaren,puur op achter uit .en wat krijg je er voor terug gezeik geouwehoer

    er je moet overal maar achter aan en wat krijg je er voor terug niets stront voor dank.wij en onze kinderen hebben dit zelf aan den lijfe onder vonden.ik zeg nu er zal toch echt eens iets moeten gebeuren want hier heb ik toch geen 30 jaar voor gewerkt .en ik moet er echt niet veel over na denken anders word ik depresief

  • Pitbull

    Niet zo klagen,maar dragen.

  • Ben

    DEN HAAG - De vaak verguisde en als agressief te boek staande pitbulls worden door veel baasjes mishandeld.

    Ik hoop niet voor jou Pitbull dat jij je zo behandelt voelt door deze regering.

  • Toonhoogte

    Zoals in “Toen was geluk heel gewoon”. Terwijl we in de jaren zestig misschien een kwart verdienden van wat we nu verdienen (BNP-technisch gezien).

    Ik ken ook een Duitser, die hier wil werken, maar maar niet kan begrijpen, dat hij van zijn salaris zijn vrouw niet kan onderhouden. Een andere bekende werkt in het Ruhrgebied om het kostwinnersmodel voor zijn huishouden te handhaven.

    Het kostwinnersmodel is overigens niet ouderwets, maar modern. Eind negentiende eeuw, begin twintigste eeuw is dat opgekomen. Voor de industriële revolutie werkten man en vrouw samen in hun eigen zaak, boerderij, smidse etc. Het werknemersschap maakte het kostwinnerschap mogelijk. Een directeur had derhalve ook niet 4.000 mensen “addosso”, maar 4.000 gezinnen.

    We betalen hetzelfde salaris aan de volgende groepen, met oplopende graad van behoefte:

    1. Thuiswoners (deze sparen makkelijk 500 à 1000 euro)

    2. Alleenstaanden

    3. Samenwonenden zonder kinderen

    4. Samenwonenden met kinderen

    “er je moet overal maar achter aan en wat krijg je er voor terug niets stront”

    Het is triest, dat van iedereen onder de 25.000 euro een uitkeringstrekker (zorg- en huurtoeslag) wordt gemaakt. Daar vallen ook de leraren onder. Lekker, als je les moet geven aan rijkeluiszoontjes in Bussum of Wassenaar. Lekker gezagsondermijnend.

    “ik zeg nu er zal toch echt eens iets moeten gebeuren want hier heb ik toch geen 30 jaar voor gewerkt”

    Ik wil geen oorlogshitser zijn, maar dat moet de bevolking zelf ter hand nemen. Laat ik hopen, dat er zoveel wijsheid bij de regering is, dat ze begrijpen, dat niet reageren op signalen uit de bevolking zeer zeker niet het vergeten van de klachten inhoudt.